provádíme na letounu ST-4 AZTEK. Je to dvoumístný ultralehký letoun vyrobený firmou LETOV a.s., který vyniká především jednoduchým a snadným ovládáním. Jeho příjemné letové vlastnosti z něj dělají ideální školní letoun na kterém se většina pilotních žáků naučí létat aniž by bylo nutno zvyšovat počet letových hodin nad rámec osnovy.
V zimním období
pořádáme teoretické školení, kde mají žáci příležitost fixovat si a prohloubit znalosti získané na předletových přípravách a poletových rozborech během praktické činnosti.
OSNOVA PILOTNÍHO VÝCVIKU
1) Teoretická příprava
Vyučované předměty | před zahájením praktického výcviku | výuky celkem | |
Aerodynamika a mechanika letu | 6 hodin | 8 hodin | |
Stavba a konstrukce ULLa | 2 hodiny | 8 hodin | |
Letecké předpisy, Postupy UL | 6 hodin | 8 hodin | |
Letecká navigace | 2 hodiny | 6 hodin | |
Letecká meteorologie | 2 hodiny | 6 hodin | |
Motory, vrtule, přístroje | 2 hodiny | 6 hodin | |
Spojovací předpis | 1 hodina | 3 hodiny | |
Celkem | 21 hodin | 45 hodin |
Od jara do podzimu pak probíhá na letišti v Olomouci praktický výcvik.
2) Praktický výcvik
Počety letů a letová doba v osnovách jsou minimální. O skutečném počtu letů rozhoduje instruktor na základě zvládnutí požadovaných návyků a dovedností žákem.
Úloha č. | Obsah cvičení (dvojí / sólo) | letů | hodin | |
1 | Seznamovací let | 1 | 0 h 20′ | |
2 | Přímý let, funkce řídících prvků | 3 | 1 h 00′ | |
3 | Zatáčky o náklonu do 15° | 3 | 1 h 00′ | |
4 | Zatáčky o náklonu do 45° | 3 | 1 h 00′ | |
5 | Nácvik vzletu,letu po okruhu a přistání | 30 | 2 h 50′ | |
6 | Skluz, zábrana pádu, rychlost letu | 3 | 1 h 00′ | |
7 | Opravy chybného rozpočtu a přistání | 10 | 1 h 00′ | |
8 | Nácvik bezpečnostního přistání | 1 | 1 h 00′ | |
9 | Nácvik nouzového přistání | 15 | 1 h 30′ | |
10 | Přistání s bočním větrem | 3 | 0 h 15′ | |
11 | Let se zakrytými přístroji | 2 | 0 h 10′ | |
12 | Přezkoušení před prvním samostatným letem | 1 | 0 h 15′ | |
13 | Samostatný let po okruhu | 3 | 0 h 15′ | |
14 | Kontrolní let | 1 | 0 h 10′ | |
15 | Samostatný let po okruhu | 15 | 1 h 40′ | |
16 | Zatáčky o náklonu 15° až 45° | 3 | 1 h 00′ | |
17 | Zábrana pádu, skluz | 2 | 0 h 30′ | |
18 | Nácvik rozpočtu | 10 | 1 h 00′ | |
19 | Navigační let 200 km s mezipřistáním | 1 | 1 h 00′ | |
20 | Navigační let 100 km s mezipřistáním | 1 | 1 h 00′ | |
21 | Navigační let 100 km samostatně s mezipřistáním | 1 | 1 h 00′ | |
Celkem dvojí | 78 | 14 h 35′ | ||
Celkem sólo | 34 | 5 h 25′ | ||
Výcvik pilota ULLa celkem | 112 | 20 h 00′ |
3) Zkouška pilota ULLa
Po ukončení teoretického i praktického výcviku lze provést Zkoušku pilota ULLa, která se skládá ze dvou částí:
a) Teoretická část se provádí formou testu.
b) Praktická část se skládá minimálně ze tří letů v minimální délce 35′.
Podrobnější informace naleznete na stránkách LAA v předpisu UL3-ULLa.