Aeroprakt 22L2

 A22L2

A-22L2 je ultralehký letoun klasické hornokřídlé koncepce. Konstrukce letounu navazuje na svého úspěšného předchůdce A-22L se kterým se téměř shoduje. Nejviditelnějším rozdílem jsou přepracovaná kapota motoru a nová konstrukce podvozku. Pružina přední podvozkové nohy byla nahrazena plynovým tlumičem. Hlavní podvozkové nohy jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Méně patrné je pak nové zavěšení vzpěr a jiné rozmístění ovládavích prvků vyvážení a parkovací brzdy.

Cílem návrhu bylo zkonstruovat letoun s maximální úrovní komfortu, dvěma místy vedle sebe, elegantních tvarů, s podvozkem příďového typu a s výbornými letovými vlastnostmi. Vyhřívaný kokpit nabízí nezvykle mnoho prostoru pro piloty i zavazadla. Šířka kabiny 128 cm je víc, než má většina čtyřmístných letounů.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA       KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA          KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Nezvyklé prosklení kabiny umožňuje výborný výhled všemi směry.

Výbornou ovladatelnost letounu na zemi zajišťuje pevný tříkolový podvozek. Kola hlavniho podvozku jsou opatřena hydraulickými brzdami a všechna kola mohou být opatřena aerodynamickými kryty.

A-22 má výborné letové vlastnosti. Řízení je stabilní a pádové vlastnosti, především díky velice nízké pádové rychlosti, jsou výborné.

Křídlo je opatřeno velkými flaperony, které umožňují krátké starty a přistání a bezproblémové ovládání při nízkých rychlostech.

Konstrukce A-22L2 je celokovová. Pouze kryt motoru a aerodynamické kryty kol jsou z kompozitu.
Křídlo od hlavního nosníku dozadu a řídící plochy jsou potaženy tkaninou.
Palivové nádrže (2 x 45l) jsou umístěny v křídle. Jejich objem zajišťuje letounu vskutku impozantní dolet a vytrvalost.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA     KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA     KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA     KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

A-22L2 se dodává s motorem ROTAX 912UL (80k), nebo ROTAX 912ULS (100k).
Vrtule je třílistá kompozitová s průměrem 158 mm.

V základním provedení je letoun vybaven řízením s centrálním kniplem. Na přání může být vybaven
Y kniplem, nebo berany.

Letouny A-22 létají téměř na celém světě. V Evropě – ve Velké Británii, Francii, Lucembursku, Německu, Polsku, České republice, Maďarsku, Rusku, Litvě a na Ukrajině. V Africe v Jihoafrické republice a Arabských emirátech. V Americe v USA i v Kanadě. V Austrálii a na Novém Zélandu.

Letová příručka a návod k údržbě A-22

Třípohledový výkres

a22L2vykres

Výkony a technická data
Rotax 912 UL Rotax 912 ULS
Rychlosti
– nepřekročitelná Vne 210 km/h 210 km/h
– max. v horizontu Vmax 170 km/h 180 km/h
– cestovní (při 75% výkonu) 150 km/h 160 km/h
– pádová Vs 55 km/h 55 km/h
– stoupavost Vy 4 m/s 5 m/s
Dolet 1100 km (90l) 1000 km  (90l)
Délka startu 90 m 85 m
Vytrvalost 12 h  (90l) 11 h  (90l)

 

Charakteristiky
Rotax 912UL Rotax 912ULS
Výkon motoru 80 k 100 k
Délka 6,16 m 6,16 m
Výška 2,4 m 2,4 m
Rozpětí 10,07 m 10,07 m
Plocha křídla 13,12 m2 13,12 m2
Prázdná hmotnost 280 kg 280 kg
Max. letová hmotnost 450 kg 450 kg
Objem nádrží 45 l ( 90 l) 45 l ( 90 l)
Provozní násobky +4 / -2 +4 / -2